سقف ساتنا و پایا چقدر است؟

سقف ساتنا و پایا چقدر است؟

آنچه در این مطلب می خوانید

این روزها خدمات بانکداری الکترونیک از طریق روش ‌های متعددی انجام می‌شوند و ابزارهای خاصی به کمک ما آمده‌اند تا بتوانیم مبالغ بالایی را به صورت اینترنتی جابجا کنیم. دو حواله معروف ساتنا و پایا که با شماره شبا کار می‌کنند، طرفداران زیادی دارند. اما تفاوت سقف انتقال ساتنا و پایا چقدر است؟ برای یافتن پاسخ این سوال با ما همراه باشید.

پیش از هر چیز لازم است بدانید برای استفاده از خدمات ساتنا و پایا نیاز به دریافت شماره شبا بانکی دارید که سایت بانک یار به شما کمک می کند در سریع ترین زمان ممکن اقدام به دریافت و تبدیل شماره کارت یا حساب خود به شماره شبا نمایید.

سامانه پایا چیست؟

 برای توضیح درباره سقف ساتنا و پایا، باید ابتدا بدانید هر یک از این دو حواله چگونه کار می‌کنند و چه ویژگی‌هایی دارند. به همین خاطر ابتدا به معرفی آن ها می‌پردازیم.

سامانه پایا یک سامانه برای انتقال وجه از بانکی به بانک دیگر است و بیشتر به درد افرادی می‌خورد که می‌خواهند مبالغ کم با تعداد انبوه را جابجا کنند. حواله پایا یک حواله غیر آنی است و دارای چهار چرخه انتقال وجه است. این چرخه‌ها عبارت‌اند از:

  • چرخه اول: ساعت ۳: ۴۵ صبح
  • چرخه دوم: ساعت ۱۰: ۴۵ صبح
  • چرخه سوم: ساعت ۱۳: ۴۵ ظهر
  •  چرخه چهارم: ساعت ۱۸: ۴۵ عصر

 

بیشتر بخوانید : پایا چیست ؟

 

کف و سقف انتقال وجه پایا

انتقال وجه در سامانه پایا دارای حداقل نیست. یعنی شما می‌ توانید هر مبلغی که بخواهید را برای شروع انتخاب کنید و تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان به صورت حضوری و ۱۰۰ میلیون تومان به صورت آنلاین جابجا کنید. یکی از تفاوت ‌های اصلی ساتنا و پایا سقف انتقال آن ها است که در سامانه پایا کمتر است.

سامانه پایا چیست؟

سامانه ساتنا چیست؟

ساتنا یا سامانه تسویه ناخالصی آنی یک سامانه انتقال وجه مانند پایا است. با این تفاوت که این سامانه به صورت آنی واریز وجه را انجام می ‌دهد و نهایتاً شما می‌ توانید در عرض نیم ساعت مبالغ بالایی را به حساب دیگران واریز کنید. انتقال وجه در سامانه ساتنا برگشت ناپذیر و قطعی است.

این سامانه دارای چرخه انتقال متفاوتی با سامانه پایا است و همه روزه از ساعت ۶: ۳۰ تا ۱۴: ۳۰ ادامه دارد.

 

بیشتر بخوانید : ساتنا چیست ؟

 

کف و سقف انتقال وجه ساتنا

کف انتقال ساتنا ۵۰ میلیون تومان و سقف انتقال به صورت اینترنتی ۲۰۰ میلیون تومان است. اما اگر بخواهید به صورت حضوری با ساتنا پول جابجا کنید، محدودیتی برای مبلغ مورد نظر نخواهید داشت.

 نکته: برای مبارزه با پول‌شویی بر اساس قوانین بانکی کشور، سقف انتقال وجه ساتنا یک میلیارد تومان در روز است. اما به صورت آنلاین می ‌توانید ماهیانه ۵۰۰ میلیون تومان را با سامانه ساتنا جابجا کنید.

تفاوت ساتنا و پایا چیست؟

بین دو سامانه ساتنا و پایا تفاوت‌ های زیادی وجود دارد که می‌توان از آن ها به موارد زیر اشاره نمود.

سقف انتقال پایا و ساتنا

مبلغ قابل انتقال

کف و سقف انتقال ساتنا و پایا با یکدیگر تفاوت دارد. کف انتقال وجه با ساتنا ۵۰ میلیون تومان است. اما سامانه پایا کف انتقال ندارد و شما می‌توانید از یک ریال هر مبلغی که بخواهید را جابجا کنید. سقف انتقال این دو سامانه نیز با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. به عنوان مثال در سامانه پایا سقف انتقال وجه ۲۰۰ میلیون تومان است. اما در سامانه ساتنا بدون محدودیت است.

روش‌ های انتقال وجه

یکی دیگر از دلایل تفاوت این دو حواله، شیوه انتقال وجه است. با استفاده از سامانه ساتنا شما هنگام ثبت درخواست واریز وجه تمام اطلاعات مورد نیاز را به بانک مقصد ارسال می ‌کنید و نهایتاً نیم ساعت طول می‌کشد تا مبلغ واریزی به حساب بنشیند. اما در سامانه پایا فقط ساعت‌های مشخصی در روز دستور پرداخت ثبت می‌شود. این دستور ها نیز فقط از جانب بانک مبدأ برای بانک مقصد ارسال می‌شود.

مدت زمان انتقال وجه

هنگام استفاده از سامانه ساتنا پرداخت به صورت آنی انجام می‌شود و نهایتاً نیم ساعت طول می‌کشد تا پول به حساب مقصد واریز گردد. اما حواله پایا دارای یک سیکل چهارگانه است و مدت زمان رسیدن پول به حساب مقصد بستگی به ثبت درخواست توسط فرستنده دارد.

دریافت شماره شبا برای انتقال ساتنا و پایا

در صورتی که قصد دارید از دو سامانه ساتنا و پایا استفاده کنید، اما شماره شبا ندارید، می ‌توانید خدمات مورد نیاز خود را از سایت بانک یار دریافت نمایید. سایت بانکیار به واسطه دریافت نمودن ای نماد و دارا بودن پشتیبانی آنلاین و ۲۴ ساعته، می‌تواند در هر ساعت از شبانه روز با استفاده از روش ‌های تبدیل شماره حساب به شبا و تبدیل شماره کارت به شبا، این شناسه را برای شما محاسبه کند.

کلام آخر

محدودیت‌ ها و تفاوت ‌هایی که بین دو سامانه ساتنا و پایا وجود دارد، باعث شده تا هر یک کاربرد های گوناگونی داشته باشند. اگرچه وظیفه هر دوی این سامانه‌ها انتقال وجه بین بانکی است. اما با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. به عنوان مثال سقف انتقال ساتنا و پایا با یکدیگر تفاوت دارد. در صورتی که از سامانه ساتنا استفاده کنید، محدودیتی برای انتقال پول ندارید. اما سقف انتقال پایا روزانه ۲۰۰ میلیون تومان است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا