بانکداری الکترونیک بانک ملت

بانکداری الکترونیک بانک ملت

آنچه در این مطلب می خوانید

پیشرفت تکنولوژی در سال‌های اخیر و استفاده گسترده از اینترنت باعث شده تا اغلب افراد فعالیت‌های روزانه بانکی خود را با سهولت بیشتری از طریق اینترنت انجام دهند. بانک ملت نیز به عنوان یکی از بانک‌های پیشگام در حوزه خدمات نوین اینترنتی با راه‌اندازی بانکداری الکترونیک بانک ملت، توانسته نیازهای بسیاری از مشتریان خود را رفع کند.

آشنایی با اینترنت بانک ملت و نحوه استفاده

اینترنت بانک ملت یکی از خدمات نوینی است که در راستای برآوردن نیازهای کاربران از سوی این بانک ارائه شده است. مشتریان بانک ملت با استفاده از آن می‌توانند بدون حضور در شعب مختلف از خدمات مورد نیاز خود بهره‌مند شوند. دستیابی به خدمات اینترنت بانک ملت از طریق سایت بانک به نشانی زیر امکان پذیر است.

Ebanking.Bank melat.ir

نحوه استفاده از اینترنت بانک ملت

نحوه استفاده از اینترنت بانک ملت بسیار ساده است. مشتریان این بانک باید به شعب بانک ملت مراجعه نمایند و یک فرم درخواست تکمیل کنند. از این طریق می‌توانند یک رمز عبور بگیرند و هر زمان که به خدمات الکترونیکی نیاز داشته باشند، می‌توانند به سایت بانک ملت مراجعه کنند. البته ابتدا باید رمز عبور دریافتی خود را تغییر دهند. سپس برای استفاده از خدماتی مانند پرداخت قبض، مدیریت تسهیلات، مشاهده اطلاعات حساب، خدمات چک، مدیریت کارت سوخت، صدور حواله‌های بین بانکی و … از خدمات الکترونیکی استفاده نمایند.

نکته: در صورتی که کاربران ۱۰ روز بعد از ورود به سامانه رمز عبور خود را تغییر ندهند، صفحه برای آن ها قفل می‌شود و باید مجدداً برای دریافت رمز عبور به صورت حضوری به شعب بانک مراجعه کنند.

 

درگاه اینترنت بانک ملت

 

 

آشنایی با خدمات و امکانات اینترنت بانک ملت

اگر قصد استفاده از اینترنت بانک ملت را دارید، باید ابتدا با امکانات این سامانه آشنا شوید و بدانید که چه خدماتی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این خدمات عبارت‌اند از:

مشاهده گردش حساب

مشتریان بانک ملت با مراجعه به اینترنت بانک خود، می‌توانند ۳۰ گردش آخر حساب خود را به تفکیک ریز فعالیت‌ها دریافت نمایند.

مشاهده اطلاعات حساب

یکی دیگر از امکانات موجود در این سامانه، ارائه اطلاعات حساب مشتریان است. این اطلاعات شامل شعبه افتتاح حساب، مانده حساب، نوع حساب و تاریخ آخرین گردش حساب می‌شود.

پرداخت قبض

یکی از امکانات کاربردی اینترنت بانک ملت امکان استعلام قبوض و پرداخت آن ها از طریق شناسه پرداخت و شناسه قبض است.

دریافت فایل صورتحساب

افرادی که بخواهند صورت حساب ماه جاری یا دوره‌های زمانی مورد نظر خود را دریافت کنند، می‌توانند از طریق اینترنت بانک با فرمت‌های html،pdf،rtf و csv دریافت نمایند.

صدور حواله‌های بین بانکی

مشتریان بانک ملت به راحتی می‌توانند از طریق اینترنت بانک خود صدور حواله‌های اینترنتی بین بانکی را از طریق دو سامانه ساتنا و پایا انجام دهند. البته دریافت شماره شبا برای انجام این کار ضروری است. امکان دریافت شبا بانک ملت و سایر بانک‌های دیگر از طریق سایت بانک یار به صورت آنلاین در عرض چند ثانیه ممکن است. این سایت با دسترسی به اطلاعات بانک مرکزی، می‌تواند این امکان را برای مشتریان بانک ملت فراهم کند.

 

حدمات اینترنت بانک ملت

 

 

صدور انواع حواله بین حساب‌های بانک ملت

خدماتی مانند حواله‌های اینترنتی بین حساب‌های بانک ملت نیز از طریق اینترنت بانک قابل انجام است. این حواله‌ها باید قابلیت تائید امضای الکترونیک و تائید عادی را داشته باشند. سقف حواله منظم نیز برای هر حساب ۵۰ میلیون ریال در روز است. برای حواله‌های گروهی نیز به ازای هر ردیف واریز، کارمزدی عادل ۲۵۰ ریال از کاربران کسر می‌شود.

 خدمات چک

استعلام وضعیت چک، تائید مبلغ، مشاهده دسته چک‌ها، تهیه گزارش و تأمین موجودی چک برگشتی از دیگر خدماتی است که کاربران به راحتی می‌توانند با اینترنت بانک ملت انجام دهند.

شارژ سیم کارت اعتباری

افرادی که از سیم کارت‌های اعتباری ایرانسل، رایتل، تالیا، همراه اول و … استفاده می‌کنند، می‌توانند از طریق این سامانه برای خرید شارژ استفاده نمایند.

 مدیریت کارت سوخت

 مدیریت کارت سوخت یکی دیگر از خدمات ارائه شده در اینترنت بانک ملت است. در این سامانه امکان مشاهده صورتحساب و استعلام مانده کیف پول وجود دارد. همچنین کاربران می‌توانند فایل صورتحساب خود را از طریق این سامانه دریافت کنند. خدمات دیگری مانند صدور حواله اینترنتی کارت سوخت، انتخاب شماره حساب، گزارش حواله‌های صادر شده، انتخاب شماره کارت سوخت و … از طریق این سامانه انجام می‌شود. با استفاده از اینترنت بانک ملت کاربران می‌توانند کارت سوخت خود را معادل ۱۰ میلیون ریال شارژ نمایند.

 مدیریت کارت حواله سقف بالا

بعضی از افراد برای مدیریت کارت‌های بانکی خود با سقف انتقال بالا از اینترنت بانک استفاده می‌کنند. این افراد برای غیر فعال کردن کارت، تغییر، رمز و … می‌توانند وارد این سامانه شوند. البته به شرطی که کارت مورد نظر امضای الکترونیک داشته باشد.

مدیریت ملت کارت

کاربرانی که درخواست صدور ملت کارت دارند، می‌توانند وارد این سامانه شوند. شعبه مورد نظر خود را انتخاب کنند و پس از مشاهده نمودن گزارش وضعیت و اطلاعات کارت، درخواست خود را مبنی بر اتصال یا قطع اتصال حساب‌های فرعی ثبت کنند. البته نکته قابل توجه این است که فعال سازی مجدد کارت حتماً نیاز به مراجعه حضوری به شعبه صادر کننده دارد.

مدیریت حساب

انجام عملیات‌های بانکی مانند افتتاح حساب، مشاهده ریز سودهای دریافتی، تعریف شماره حساب‌های برگزیده، گزارش حساب‌های واریز سود، تولید شماره شبا برای حساب‌های بانک ملت و … از دیگر خدماتی است که در بخش مدیریت حساب، کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند.

 

بانک ملت

 

 

خدمات الکترونیک

یکی دیگر از امکانات این سامانه امکان فعال و غیر فعال کردن اینترنت، پیامک بانک، تلفن بانک و همراه بانک است.

مدیریت تسهیلات

 افرادی که بخواهند تسهیلات خود را مدیریت کنند به عنوان مثال گزارش مربوط به تعهدات غیر مستقیم، مبلغ هر قسط، محاسبه سود، نحوه بازپرداخت اقساط و … را مشاهده کنند، می‌توانند وارد این سامانه شوند.

 خدمات حساب‌های ارزی

مشتریان بانک ملت می‌توانند با اینترنت بانک خود، گردش حسابشان را مشاهده کنند و فایل صورت حساب را نیز دریافت کنند. با استفاده از این خدمات می‌توانند اطلاعات حساب ارزی خود را نیز دریافت کنند و در صورت نیاز شناسه مشتری، کلمه عبور یا آدرس الکترونیکی خود را تغییر دهند. همچنین می‌توانند هشدار پیامکی بانک را نیز تنظیم نمایند.

کلام پایانی

اینترنت بانک ملت دارای خدمات و امکانات متعددی است که باعث می‌شود بسیاری از نیازهای کاربران به صورت غیر حضوری برآورده شود. این سامانه مراجعه حضوری کاربران به شعب بانک را کاهش داده است. در صورتی که شما قصد فعال‌سازی اینترنت بانک ملت را دارید، اما هنوز هم سؤال یا ابهامی برایتان باقی مانده، می‌توانید با کارشناسان مشاور ما تماس بگیرید و سؤالات خودتان را مطرح کنید.

پیمایش به بالا