چگونه شماره حساب را به شبا تبدیل کنیم؟

چگونه شماره حساب را به شبا تبدیل کنیم؟

آنچه در این مطلب می خوانید

شماره شبا یکی از شماره های پرکاربرد در نظام بانکی کشور است و برای جابجایی مبالغ کلان بین بانکی کاربرد دارد؛ اما این شماره قابلیت تبدیل شدن به سایر اطلاعات بانکی مانند شماره کارت و حساب را هم دارد. ما در این مطلب قصد داریم درباره چگونگی و نحوه تبدیل شماره حساب به شبا صحبت کنیم.

 

نحوه تبدیل شماره حساب به شماره شبا بانکی

شناسه شبا یا همان شناسه بانکی ایران یک شماره ۲۴ رقمی است که نماینده تمامی حساب‌ها در نظام بانکی ایران است. گاهی اوقات پیش می‌آید که فردی به شماره شبایی نیاز دارد، اما نمی‌تواند به آن دسترسی داشته باشند و تنها به شماره حساب دسترسی دارند.

در این مواقع کاربران می‌توانند از طریق اطلاعات بانکی خود مانند شماره شبا یا شماره کارت استفاده کنند. زیرا امکان تبدیل شماره حساب به شبا وجود دارد. با توجه به اینکه روش‌های مختلفی برای دریافت شماره شبا از روی شماره حساب بانک‌های مختلف وجود دارد، ما تصمیم گرفتیم در این مقاله از سایت بانکیار به معرفی این روش‌ها بپردازیم.

 

مراجعه به سایت بانک

استفاده از خدمات سایت بانک‌های معتبر مانند بانک ملی ایران، یکی از روش‌های ساده برای تبدیل شماره حساب به شبا است. سایت بانک ملی ایران صفحه‌ای را برای کاربران خود به صورت اختصاصی طراحی نموده است. کاربران با ورود به این صفحه می‌توانند پس از وارد کردن شماره شبا بدون فاصله و خط تیره و نوشتن کد امنیتی به صورت دقیق شماره شبا خود را دریافت کنند. افرادی که اینترنت بانک داشته باشند و به سایت بانک ملی دسترسی داشته باشند، خیلی راحت می‌توانند از این روش استفاده کنند. اما متأسفانه بعضی از بانک ها هستند که چنین خدماتی به مشتریان خود ارائه نمی‌دهند. بنابراین این افراد می‌توانند از روش‌هایی که در ادامه به آن ها اشاره می‌کنیم، استفاده نمایند.

نکته این روش برای شماره شبا بانکی خود فرد کارایی دارد و برای دسترسی به شماره شبای سایر افراد کارایی ندارد. به عنوان مثال یک حسابدار برای ساتنا و یا پایا کردن حقوق کارمندان نیاز به شماره شبای دیگران دارد.

 

مراجعه به بانک

یکی دیگر از روش‌هایی که امکان استفاده از آن وجود دارد، مراجعه حضوری به بانک‌های مختلف است. البته این روش به دلیل اینکه فقط در ساعات کاری بانک قابل استفاده است به درد همه نمی‌خورد. بعضی از افراد هم هستند که فرصت کافی برای مراجعه به بانک ندارند و یا شعب بانک مورد نظر آن ها فاصله زیادی با محل زندگی و محل کارشان دارد. بنابراین از رفتن به بانک و ارائه شماره حساب برای دریافت شماره شبا امتناع می‌کنند. این افراد ترجیح می‌دهند روش ساده‌تری را انتخاب کنند و بدون خارج شدن از خانه به راحتی شماره شبا خود را دریافت نمایند. ما به این دسته از افراد روش سوم را پیشنهاد می‌کنیم.

 

دریافت شماره حساب از سایت بانکیار

یکی از خدمات متنوعی که در سایت بانک یار به مشتریان بانک‌های گوناگون ایرانی ارائه می‌شود، تبدیل شماره حساب به شماره شبا است. در سایت بانک یار نیازی به صرف وقت و انرژی زیادی ندارید. همین که از طریق گوشی موبایل به اینترنت متصل شوید، می توانید وارد سایت بانک یار شوید. یک پنل کاربری بسازید و سپس نام بانک مورد نظر خود را انتخاب نمایید. حالا می‌توانید مراحل زیر را به ترتیب طی کنید.

  • انتخاب گزینه تبدیل حساب به شبااز میان منوی تبدیل‌ها در سایت بانک یار
  • وارد کردن دقیق و صحیح شماره شبا بدون فاصله و خط تیره
  • پرداخت هزینه تراکنش به مبلغ ۱۲۵۰ تومان
  • دریافت شماره شبا

انجام تمام مراحلی که در این بخش به آن ها اشاره کردیم، نهایتاً یک دقیقه طول می‌کشد. بنابراین سریع‌ترین و ساده‌ترین روش برای دریافت شماره شبا بانکی، مراجعه به سایت بانک یار است. هزینه‌ای هم که بابت این تراکنش پرداخت می‌کنید، بسیار ناچیز است. در ضمن استفاده از خدمات سایت بانک یار کاملاً امن و مطمئن است. زیرا سایت بانک یار دارای نماد اعتماد الکترونیک است و کاربران با خیال راحت می‌توانند از خدمات این سایت استفاده نمایند. سایت بانک یار دارای پشتیبانی آنلاین و ۲۴ ساعته است و هر کس که برای محاسبه شماره شبا به مشکلی بربخورد، می‌تواند خیلی سریع با بخش پشتیبانی  تماس بگیرد.

تبدیل شماره حساب به شماره شبا
تفاوت شماره شبا با شماره حساب در چیست؟

ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که تفاوت شماره شبا با شماره حساب در چیست و چگونه می‌توان شماره شبا را به شماره حساب تبدیل نمود؟

شماره حساب در واقع بخشی از شماره شبا است. از آنجا که هر یک از بانک‌های ایرانی برای حساب‌های بانکی یک شناسه تعریف کرده‌اند، مشتریان بانک می‌توانند با استناد این شماره‌ها، خدمات بانکی مورد نیاز خود را دریافت کنند. شماره حساب برای هر حساب بانکی طراحی می‌شود و بر اساس قوانین و شیوه شماره گذاری در بانک‌های مختلف، متفاوت است. اما ساختار شماره شبا در تمام بانک‌ها یکسان است. این دو شماره از نظر تعداد ارقام، کاربرد و جزئیات دیگر با هم تفاوت‌هایی دارند که در این بخش به آن ها اشاره می‌کنیم.

 

تعداد ارقام

تعداد ارقام شماره شبا از شماره حساب بیشتر است. در تمام بانک‌های ایرانی شماره شبا، ۲۴ رقم انگلیسی و دو کاراکتر انگلیسی دارد. در صورتی که ارقام شماره حساب در هر بانک با یکدیگر تفاوت دارد. ارقام شماره حساب ممکن است ۱۳، ۱۴ یا حتی ۱۸ تا باشد.

 

کاربرد

کاربرد شماره حساب و شماره شبا نیز با یکدیگر تفاوت دارد. شماره حساب همان شناسنامه اصلی حساب است و برای انتقال مبالغ گوناگون از حسابی به حساب دیگر در همان بانک به کار می‌رود. در صورتی که شماره شبا برای انتقال مبالغ سنگین از حسابی در یک بانک به حساب دیگری در یک بانک دیگر به کار می‌رود. در واقع شماره شبا برای انتقال بین بانکی به کار برده می‌شود و از این لحاظ با شماره حساب تفاوت دارد.

نکته: ۱۸ رقم پایانی شماره شبا مربوط به همان حساب بانکی می‌شود. بنابراین امکان تبدیل شماره حساب به شبا هم وجود دارد. در صورتی که نیاز به دریافت چنین خدماتی دارید، می‌ توانید همچنان در سایت بانک یار بمانید و با وارد کردن شماره حساب خود آن را به شماره شبا تبدیل نمایید. مراحل انجام این کار بسیار ساده است و هزینه دریافت شماره شبا از طریق شماره حساب نیز ۱۲۵۰ تومان است.

 

کلام پایانی

تبدیل شماره شبا به شماره حساب یکی از خدماتی است که در سایت بانک یار انجام می‌شود. ما در این مقاله به مراحل تبدیل شماره شبا به حساب اشاره کردیم و روش‌های دیگر دریافت شماره حساب را نیز معرفی نمودیم. هر کس با توجه به شرایط و نیاز خود می‌تواند یکی از این روش‌ها را انتخاب کند.

چگونه می‌توان شماره حساب را به شماره شبا تبدیل کرد؟

 از طریق مراجعه به سایت بانک یار، مراجعه به سایت بانک یا مراجعه حضوری به شعب بانک‌های گوناگون، می‌توانید این کار را انجام دهید.

چطور از روی شماره حساب، شماره شبا بگیریم؟

با مراجعه به سایت بانک یار و تبدیل شماره حساب به شبا، می‌توانید در عرض چند ثانیه این کار را انجام دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا