چگونه شماره کارت را به شبا تبدیل کنیم؟

چگونه شماره کارت را به شبا تبدیل کنیم؟

آنچه در این مطلب می خوانید

شماره شبا و شماره کارت هر دو برای انتقال پول مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما نکته جالب اینجاست که این دو شماره قابلیت تبدیل شدن به یکدیگر را دارند. یعنی اگر شما به شماره شبا نیاز داشته باشید، می‌توانید با استفاده از روش‌های گوناگون اقدام به تبدیل شماره کارت به شماره شبا کنید. برای آشنایی با روش‌های تبدیل شماره کارت به شماره شبا و چگونگی انجام مراحل این روش تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

روش تبدیل شماره کارت به شبا

نحوه تبدیل کارت به شبا بسیار ساده است. البته در صورتی که شما بهترین روش را انتخاب کنید و برای سرمایه و هزینه خود ارزش قائل باشید. ما در این قسمت برای تمامی افراد با هر تفکری که دارند یک روش مجزا معرفی می‌کنیم. چه آن دسته از افرادی که به سایت‌های اینترنتی اعتماد ندارند. چه آن دسته از افرادی که تمام کارهای خود را به صورت آنلاین انجام می‌دهند، می‌ توانند از میان روش ‌های ما یک  گزینه را انتخاب کنند. این روش ‌ها عبارت‌اند از :

 

مراجعه به بانک

اولین و ساده‌ترین روش تبدیل شماره کارت به شبا، مراجعه به بانک است. افرادی که زمان کافی برای منتظر ماندن در صف‌های شلوغ بانک را داشته باشند، می‌توانند به بانک مورد نظر خود بروند و با ارائه شماره کارت خود از روی آن شماره شبا بگیرند. اما اگر شانس با آن ها یار نباشد و ساعت کاری بانک به اتمام رسیده باشد، نمی‌توانند از این روش استفاده کنند. همچنین در صورتی که شعب بانک مورد نظر این افراد فاصله زیادی تا محل زندگی‌شان داشته باشد، استفاده از این روش اصلاً گزینه مقرون به صرفه‌ای نیست.

 

مراجعه به سایت بانک

در بسیاری از سایت‌های بانکی خدماتی نظیر تبدیل شماره کارت به شبا ارائه می‌شود. اما این فقط محدود به چند بانک معتبر و معروف می‌شود و همه بانک‌ها چنین خدماتی را به مشتریان ارائه نمی‌دهند. بنابراین این روش هم جزو روش‌های عمومی محسوب نمی‌شود.

 

تبدیل شماره کارت به شبا اینترنتی

یکی از روش‌هایی که می‌تواند در هر زمان و هر مکانی چاره گشا باشد، تبدیل شماره کارت به شبا به صورت آنلاین است. اما از بین این همه سایت اینترنتی چگونه می‌توان یک سایت قابل اعتماد را انتخاب نمود.

اول از همه باید بدانید که تنها سایت‌های قابل اعتماد هستند که دارای نماد اعتماد الکترونیک باشند. در غیر این صورت از وارد کردن اطلاعات شخصی و بانکی خود در این سایت‌ها جداً خودداری نمایید.

در مرحله دوم باید بدانید که خدمات مورد نیاز شما در چه سایت‌هایی ارائه می‌شوند. سایت بانک یار به عنوان یک سایت معتبر، خدمات متنوعی را در اختیار مشتریان بانک‌های ایرانی قرار می‌دهد که یکی از آن ها محاسبه و تبدیل شماره کارت به شماره شبا است.

این سایت خدمات دیگری مانند دریافت شماره شبا، تبدیل شماره حساب به شماره کارت، تبدیل شماره شبا به شماره حساب و تبدیل شماره شبا به شماره کارت را هم انجام می‌دهد. برای دریافت هر یک از این خدمات نیز مبلغی اندک حدود ۱۲۵۰ تومان از کاربران دریافت می‌کند.

 

 

دریافت شماره شبا از روی شماره کارت

 

 

مراحل دریافت شماره شبا از روی شماره کارت

برای استفاده از خدمات سایت بانک یار که در تمام شبانه روز ارائه می‌شوند، می‌توانید مراحل زیر را به ترتیب طی کنید و در عرض چند ثانیه اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورید.

  • ورود به سایت اصلی بانک یار
  • عضویت در سایت و ایجاد پنل کاربری
  • وارد کردن شماره موبایل
  • دریافت کد تأییدیه
  • نوشتن کد تأییدیه در سایت و ورود به پنل کاربری
  • انتخاب گزینه تبدیل کارت به شبا
  • وارد کردن دقیق شماره 16 رقمی کارت بانکی
  • پرداخت هزینه استعلام
  • دریافت شماره شبا

 

تفاوت شماره شبا با شماره کارت

حالا که روش‌های گوناگون دریافت شماره شبا از طریق شماره کارت را معرفی کردیم، بد نیست با تفاوت این دو شماره نیز آشنا شوید. شماره کارت و شماره شبا یک شباهت بارز با یکدیگر دارند و آن هم انتقال پول به صورت بین بانکی است. هر دو شماره برای انتقال آنی پول از بانکی به بانک دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما تفاوت‌های ظاهری و ساختاری با یکدیگر دارند که در این قسمت به بررسی آن ها می‌پردازیم.

 

تفاوت ساختاری

ساختار شماره شبا بسیار متفاوت با شماره کارت است. هر بخش از ارقام قرار گرفته در شماره شبا، مربوط به اطلاعات مشخصی از حساب می‌شوند. در صورتی که شماره کارت یک سری شماره هستند که بر اساس شیوه شماره گذاری در هر بانک، کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. از روی شماره شبا می‌توان بسیاری از اطلاعات بانکی مانند نام بانک، شماره حساب، نوع حساب و … را به دست آورد. اما از روی شماره کارت نمی‌توان پی به سایر اطلاعات بانکی برد.

 

تعداد ارقام

تعداد ارقام شماره شبا با شماره کارت تفاوت دارد. هر شماره کارت دارای ۱۶ رقم است. اما شماره شبا ۲۴ رقم و دو حرف انگلیسی دارد.

 

سقف انتقال

سقف انتقال پول با استفاده از شماره شبا و شماره کارت با یکدیگر تفاوت دارد. اگر بخواهید از طریق شماره کارت، پولی را به کارت شخص دیگری واریز کنید، روزانه تنها می‌توانید ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان را جابجا کنید. در صورتی که با داشتن شماره شبا می‌توانید مبالغ گوناگونی تا ۲۰۰ میلیون تومان را هم به صورت آنی و لحظه‌ای به حساب دیگران انتقال دهید.

نکته: درست است که شماره شبا و شماره کارت با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. اما امکان تبدیل آن ها به یکدیگر وجود دارد و سایت بانک یار به عنوان یک سایت قابل اعتماد و دارای ای نماد این خدمات را در کسری از ثانیه در تمام ۲۴ ساعت شبانه روز در اختیار هم‌وطنان عزیز قرار می‌دهد.

 

 

 تفاوت شماره شبا با شماره کارت

 

 

کلام پایانی

روش‌های حضوری و غیرحضوری برای تبدیل شماره کارت به شماره شبا وجود دارند. اما هر کس با توجه به شرایطی که دارد می‌تواند یکی از این روش‌ها را انتخاب نماید. توصیه ما به افرادی که فرصت کافی برای مراجعه به بانک ندارند، تبدیل اینترنتی شماره کارت به شماره شبا است. این روش در هر زمان و مکانی قابل اجراست و به زمان زیادی نیاز ندارد. همچنین هزینه دریافت شماره شبا به صورت اینترنتی بسیار ناچیز است و از نظر اقتصادی به‌صرفه است.

چگونه می‌توان شماره کارت را به شماره شبا تبدیل نمود؟

در سایت بانک یار می‌توانید از نرم‌افزار تبدیل شماره کارت به شبا استفاده کنید و در عرض چند ثانیه این کار را انجام دهید.

 شماره کارت چه تفاوتی با شماره شبا دارد؟

شماره کارت و شماره شبا از نظر ساختار، تعداد ارقام و سقف انتقال وجه با یکدیگر تفاوت دارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا