دریافت نام صاحب حساب با شماره شبا

دریافت نام صاحب حساب با شماره شبا

آنچه در این مطلب می خوانید

احتمالاً برای شما هم پیش آمده که قصد دارید به حساب شخصی پول واریز کنید. اما با وجود اینکه تمام اطلاعات صاحب حساب را دارید، مطمئن نیستید که این اطلاعات متعلق به همان شخص مورد نظر شما باشد. در این مواقع پیدا کردن نام صاحب حساب اهمیت زیادی پیدا می‌کند. یکی از روش‌های دریافت نام صاحب حساب با شماره شبا است که در این مقاله درباره آن صحبت می‌کنیم.

نحوه دریافت نام صاحب حساب با شماره شبا

علاوه بر موردی که در ابتدای بحث به آن اشاره کردیم، مواقع دیگری هم هستند که مشتریان بانک ‌های گوناگون می‌ خواهند نام صاحب حساب را پیدا کنند. به عنوان مثال وقتی یک پیامک واریز وجه برای شما ارسال می ‌شود و نمی‌دانید از طرف چه کسی است، حتماً می ‌خواهید نام صاحب حسابی که پول برای شما واریز کرده را پیدا کنید. درست است که می‌توان از طریق اینترنت بانک و بررسی کردن گردش حساب بانکی، شماره حساب یا شماره کارت واریز کننده را پیدا کرد. اما همچنان نام صاحب حساب قابل دستیابی نیست و تنها راه پیدا کردن نام صاحب حساب از روی شماره شبا است.

 اگر می‌پرسید چگونه می‌توان با شماره شبا نام صاحب حساب را پیدا کرد، با ما همراه باشید. در ادامه به مراحل و نحوه دریافت نامه صاحب حساب از روی شماره شبا اشاره می ‌کنیم.

تبدیل شماره کارت به شماره شبا

اگر پس از بررسی کردن گردش حساب بانکی و دریافت ۱۰ گردش حساب، شماره کارت فرد مورد نظر را پیدا کردید، خیلی راحت می ‌توانید با تبدیل شماره شبا، نام صاحب حساب را به صورت اینترنتی مشاهده نمایید. اما چطور می ‌توان شماره کارت را به شماره شبا تبدیل نمود؟

 برای انجام این کار می‌توانید از خدمات آنلاین سایت بانک یار استفاده نمایید. یکی از خدمات ارائه شده در سایت ما، تبدیل کارت به شبا است. بنابراین شما می ‌توانید بدون نیاز به اطلاع فرد واریز کننده یا کسب اجازه از او، شماره کارتی که پول را برای شما واریز کرده داخل سایت بانک یار بنویسید. سپس می توانید آن را به شماره شبا تبدیل کنید. هنگامی که عملیات تبدیل انجام می‌شود، اطلاعات صاحب حساب برای شما به نمایش در می‌آید. به این صورت می‌توانید نام صاحب حساب را پیدا کنید.

تبدیل شماره حساب به شماره شبا

روش دیگری که می ‌تواند برای دریافت نام صاحب حساب با شماره شبا به شما کمک کند، تبدیل حساب به شبا است. این عملیات نیز در سایت بانک یار در عرض چند ثانیه انجام می ‌شود. مراحل آن نیز به شرح زیر است.

  • ثبت نام در سایت بانک یار
  • انتخاب گزینه تبدیل حساب به شبا
  • وارد کردن شماره حساب فرد مورد نظر
  • مشاهده اطلاعات بانکی صاحب حساب به همراه نام او
  • پرداخت هزینه تراکنش به مبلغ ۱۲۵۰ تومان
  • دریافت شماره شبا

با انجام مراحلی که در این بخش به آن ها اشاره کردیم، خیلی راحت می ‌توانید نام فردی که برای شما پول واریز کرده یا شما قصد دارید برای او مبلغی را واریز نمایید، پیدا کنید.

دریافت نام صاحب حساب از طریق همراه بانک

 اگر شرایط انجام روش‌ های ساده‌ای که در بخش پیش به آن ها اشاره کردیم را نداشتید، یک روش دیگر هم برای پیدا کردن نام صاحب حساب وجود دارد. اما برای این روش نیازی به داشتن شماره شبا ندارید. اگر از همراه بانک استفاده می ‌کنید و اپلیکیشن بانکی را روی گوشی موبایل خودتان نصب کرده‌اید، خیلی راحت می ‌توانید شروع به انجام مراحل واریز وجه به شماره کارت مورد نظر کنید. زمانی که شماره کارت را وارد کردید و نام صاحب حساب را استعلام گرفتید، عملیات واریز وجه را لغو کنید.

 از طریق این روش هم می‌توانید نام صاحب حساب را پیدا کنید. اما پیشنهاد ما به شما استفاده از روش اول و خدمات سایت بانک یار است که خیلی ساده و سریع تنها با یک گوشی موبایل متصل به اینترنت، قابل انجام است.

 

تبدیل شماره کارت به شماره شبا

 

دریافت نام صاحب حساب با شماره شبا چه فایده‌ای دارد؟

پیدا کردن نام صاحب حساب با شماره شبا مشخص می ‌کند که چه فردی به حساب شما پول واریز کرده یا شما قصد دارید از طریق شماره حساب یا شماره کارت به حساب چه فردی پول واریز کنید. این کار زمانی انجام می‌شود که شما نام فرد واریز کننده یا فرد دریافت کننده را ندارید. البته مزایای دریافت نام صاحب حساب از روی شماره شبا بیشتر از این دو مورد هستند که در ادامه به آن ها اشاره می ‌شود.

  • با دریافت نام صاحب حساب از طریق شماره شبا، متوجه می ‌شوید که حساب بانکی مورد نظر شما فعال است یا خیر.
  • به جای استفاده از شماره حساب یا شماره کارت برای انتقال پول، می ‌توانید از شماره شبا استفاده کنید که سقف انتقال وجه با آن، ۲۰۰ میلیون تومان در روز است.
  • برای دریافت نام صاحب حساب با شماره شبا، نیازی به دریافت اجازه از صاحب حساب ندارید.

مواردی که به آن ها اشاره کردیم مزایای دریافت نام صاحب حساب از طریق شماره شبا بودند. اما اگر بخواهیم درباره خود شماره شبا و کاربرد های آن صحبت کنیم، موارد زیادی برای ارائه وجود دارد. به عنوان مثال:

  • انتقال پول با شماره شبا امن و سریع است.
  • کارمزد انتقال پول با شماره شبا کمتر از روش ‌های مشابه است.
  • سقف انتقال وجه با شماره شبا به صورت حضوری، نامحدود است.

شماره شبا برای استانداردسازی و تسهیل مبادلات بین بانکی طراحی شده و این شناسه بانکی که برای تمام حساب ‌های بانکی در ایران طراحی شده یکتا و منحصر به فرد است. بنابراین با استفاده از این شماره هیچ اشتباهی در نقل و انتقال ‌های مالی صورت نمی‌گیرد.

کلام آخر

روش‌های متعددی برای دریافت نام صاحب حساب از طریق شماره کارت، شماره حساب یا همراه بانک وجود دارد. اما ساده‌ترین راه به دست آوردن نام صاحب حساب با شماره شبا است که در سایت بانک یار در عرض چند ثانیه به صورت آنلاین انجام می‌شود. در این مقاله به مراحل و نحوه دریافت اطلاعات صاحب حساب اشاره کردیم. در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، می‌توانید با پشتیبانی سایت تماس بگیرید.

پیمایش به بالا