انتقال وجه با شماره شبا چقدر طول می‌کشد؟

انتقال وجه با شماره شبا چقدر طول می‌کشد؟

آنچه در این مطلب می خوانید

مدت زمان انتقال و سرعت واریز وجه با شماره شبا یکی از مطالبی است که مشتریان بانک‌های گوناگون درباره آن صحبت می‌کنند. با جایگزین شدن شماره شبا در سال‌های اخیر به جای سایر روش‌های انتقال بین بانکی، این سؤال برای همه مطرح می‌شود که مگر سرعت انتقال وجه با شماره شبا چقدر است که همه افراد برای انتقال پول از شماره شبا استفاده می‌کنند؟ اگر شما هم می‌خواهید پاسخ این سؤال را پیدا کنید، این مقاله از سایت بانکیار را از دست ندهید.

مدت زمان انتقال وجه با شماره شبا

در صورتی که شما عزیزان قصد داشته باشید از شماره شبا برای انتقال پول استفاده کنید، می‌توانیم با اطمینان به شما بگوییم که سریع‌ترین و امن‌ترین روش را انتخاب کرده‌اید. در حال حاضر شماره شبا به دلیل اینکه توانسته سقف انتقال وجه را در نظام بانکی افزایش دهد به جای سایر روش‌ها مانند کارت به کارت، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یکی از دلایلی که باعث برتری شماره شبا به روش کارت به کارت شده، بالا بودن سرعت انتقال وجه است. زیرا انتقال پول آن هم با مبالغ بیشتر از 10 میلیون با شماره شبا، به صورت آنی انجام می‌شود. یعنی شما در همان لحظه‌ای که پولی را به حساب فردی واریز کنید، می‌توانید مطمئن باشید که به حساب فرد مورد نظر نشسته است. البته برای این روش استثناهایی هم وجود دارد که بهتر است درباره آن ها هم اطلاعات داشته باشید.

اگر شما حواله ساتنا را استفاده کنید، زمان انتقال وجه با آن کمتر از حواله پایا است. همچنین ساعت انتقال وجه هم می‌تواند روی مدت زمان انتقال تأثیر داشته باشد. به عنوان مثال اگر شما در روزهای تعطیل پولی را با استفاده از این دو سامانه جابجا کنید، مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا به حساب مورد نظر واریز شود. برای اینکه اطلاعات دقیق‌تری در این باره داشته باشید در ادامه به مدت زمان انتقال سامانه ساتنا و پایا اشاره می‌کنیم.

مدت زمان انتقال شبا با سامانه ساتنا

با انتخاب سامانه ساتنا، محدودیت انتقال وجه به صورت آنلاین از بین می‌رود و شما عزیزان می‌توانید تا ۲۰۰ میلیون تومان را به حساب دیگران واریز کنید. امکان استفاده از حواله ساتنا در تمام روزهای هفته وجود دارد. چرخه انتقال ساتنا نیز همه روزه از ساعت ۸ صبح یعنی هم‌زمان با آغاز ساعت کاری بانک، شروع می‌شود و تا ساعت ۱۴:۳۰ بعد از ظهر ادامه دارد. اما در روزهای تعطیل، افرادی که از سامانه ساتنا استفاده کنند و با شماره شبا پول واریز کنند، باید صبر کنند تا روز کاری بعدی مبلغ به حساب مورد نظر واریز شود.

در صورتی که مشکلی از نظر پاسخگویی بانک‌ها و سرعت اینترنت وجود نداشته باشد، انتقال پول با شماره شبا و از طریق سامانه ساتنا، بین ۲ ثانیه تا ۲۰ دقیقه انجام می‌شود. گاهی اوقات که سرعت اینترنت پایین می‌آید، بانک‌ها نمی‌توانند به سرعت پاسخگو باشند. به همین خاطر ممکن است نیم ساعت طول بکشد تا پول به حساب مورد نظر واریز شود.

مدت زمان انتقال شبا با سامانه پایا و ساتنا

 

بیشتر بخوانید : مدت زمان انتقال شبا 

 

مدت زمان انتقال شبا با سامانه پایا

جابجا کردن پول آن هم با مبالغ بالا و تعداد انبوه از طریق سامانه پایا این روزها بسیار رایج است. اما به دلیل اینکه سامانه پایا دارای چهار چرخه زمانی برای انتقال پول است، نمی‌توانیم بگوییم که با شماره شبا و سامانه پایا می‌توانید به صورت آنی و لحظه‌ای پول جابجا کنید. زیرا این بستگی به شما دارد که در کدام یک از چرخه‌های انتقال وجه از این سامانه استفاده می‌کنید. برای آشنایی بیشتر شما و رفع ابهامات، ابتدا به معرفی چهار چرخه انتقال پول در سامانه پایا می‌پردازیم.

  1. چرخه اول: ساعت ۴ بامداد الی ۶
  2. چرخه دوم: ساعت ۱۰ صبح الی ۱۱:۳۰
  3. چرخه سوم: ساعت ۱۴ بعد از ظهر الی ۱۵:۳۰
  4. چرخه چهارم: ساعت ۱۸ عصر الی ۲۰

با توجه به چهار چرخه زمانی که در بالا مشاهده می‌کنید، اگر شما عزیزان در هر یک از این فواصل زمانی مبلغی را واریز کنید، دستور پرداخت را برای همان چرخه صادر کرده‌اید. یعنی اگر شما ساعت بین ساعت ۴ تا ۶ صبح پولی را واریز کنید، مبلغ در همین فاصله زمانی به حساب واریز می‌شود. اما اگر دستور پرداخت شما بعد از ساعت ۶ صبح ثبت شود در چرخه انتقال بعدی یعنی ساعت ۱۰ صبح، پول به حساب مورد نظر واریز می‌شود.

چرخه انتقال وجه در روزهای تعطیل و جمعه با سامانه پایا محدود است. یعنی افرادی که در روزهای تعطیل با سامانه پایا و شماره شبا پول جابجا کنند، فقط می‌توانند بین ساعت ۱۴ تا ۱۵:۳۰ دقیقه این کار را انجام دهند. در صورتی که دستور پرداخت بعد از این موعد صادر شده باشد، باید منتظر بمانند تا در روز کاری بعد پول به حساب واریز شود.

دریافت شماره شبا برای سامانه ساتنا و پایا از بانک یار

دریافت شماره شبا برای سامانه ساتنا و پایا از بانک یار

حالا دیگر می‌دانید که سرعت انتقال پول با شماره شبا چقدر است و چه مدت طول می‌کشد تا از طریق شماره شبا، پول به حساب مورد نظر واریز گردد. اما اگر این شماره را ندارید و برای انتقال پول نیاز به دریافت آن پیدا کرده‌اید، می‌توانید از طریق سایت بانکیار این کار را انجام دهید. ما در سایت بانک یار در هر ساعت از شبانه روز که اراده کنید، می‌توانیم خدمات زیر را در اختیار شما قرار دهیم.

 دریافت شبا با شماره کارت

تبدیل شماره کارت به شبا اولین کاری است که شما برای محاسبه شبا می‌توانید انجام دهید. اگر شماره کارت خودتان یا هر فرد دیگری را در منوی تبدیل کارت وارد کنید می‌توانید آن را در عرض چند ثانیه کوتاه به شماره شبا تبدیل کنید. هزینه تبدیل شبا نیز ۱۲۵۰ تومان است که از طریق کارت‌های عضو شتاب خود می‌توانید آن را پرداخت کنید.

دریافت شبا با شماره حساب

تبدیل شماره حساب به شبا نیز خدمت دیگری است که سایت بانک یار به واسطه دارا بودن نماد اعتماد الکترونیک، در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد. برای انجام این کار نیز در بین گزینه‌های موجود روی گزینه تبدیل حساب به شبا کلیک کنید. سپس شماره حساب را دقیق و درست وارد نمایید. این روش هم کمتر از یک دقیقه انجام می‌شود و به راحتی شما را به شماره شبا می‌رساند.

توجه: تبدیل کارت به حساب یکی دیگر از خدماتی است که در سایت بانک یار ارائه می‌شود. در صورتی که در رابطه با خدمات ارائه شده در سایت بانک یار سؤالی دارید، می‌توانید با پشتیبانی آنلاین و مشاوران سایت تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید : چگونه شماره کارت را به شماره حساب تبدیل کنیم؟

سخن آخر

مدت زمان انتقال شبا مطلبی بود که در این مقاله درباره آن صحبت کردیم. در صورتی که شما عزیزان از شماره شبا و سامانه ساتنا استفاده کنید، انتقال پول به صورت آنی و لحظه‌ای انجام می‌شود. اما اگر سامانه پایه را انتخاب کنید، مبلغ واریزی مطابق با چرخه‌های انتقال پایاب حساب مقصد می‌نشیند.

پیمایش به بالا