با شماره شبا چقدر پول میشه انتقال داد؟

با شماره شبا چقدر پول میشه انتقال داد؟

آنچه در این مطلب می خوانید

 

 کاربرد اصلی شماره شبا انتقال پول است. اما سوال مهم اینجاست که سقف انتقال وجه با شماره شبا چقدر است؟ با توجه به اینکه شماره شبا در دو سامانه پایا و ساتنا برای انتقال پول مورد استفاده قرار می‌گیرد، سقف انتقال وجه در این دو سامانه با یکدیگر تفاوت دارد.

 سقف انتقال وجه با شماره شبا در سامانه ساتنا

 سامانه ساتنا همان سامانه تسویه ناخالص آنی است که برای انجام حواله‌های فوری و پرداخت‌های حجیم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تراکنش که از شماره شبا استفاده می‌کند به صورت آنی و لحظه‌ای است و توانسته جایگزین خوبی برای چک‌های رمزدار و چک‌های مسافرتی باشد.

  • کف انتقال وجه با سامانه ساتنا ۵۰ میلیون تومان
  • سقف انتقال به صورت حضوری بدون محدودیت است.
  • افرادی که برای ثبت حواله ساتنا از روش‌های حضوری استفاده کنند، می‌توانند به شعب بانک مراجعه کنند و بدون محدودیت هر مبلغی که می‌خواهند را نهایتاً تا یک میلیارد تومان به حساب دیگران واریز کنند.
  • اگر مشتریان بانک برای ثبت حواله ساتنا از اینترنت بانک استفاده کنند، می‌توانند با رمز ثابت، مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان را به حساب دیگران انتقال دهند
  • در صورت استفاده از رمز توکن، مبلغ انتقالی آن ها به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد.

بنابراین اگر از شماره شبا در سامانه ساتنا استفاده کنید، می‌توانید با این شناسه ۲۰۰ میلیون تومان را به صورت آنلاین جابجا کنید.

سقف انتقال وجه با شماره شبا

 

بیشتر بخوانید : چگونه شماره کارت را به شماره حساب تبدیل کنیم؟ 

 

 سقف انتقال وجه با شماره شبا در سامانه پایا

سامانه پایاپای الکترونیکی یا همان حواله پایا، برای جابجایی مبالغ کم با تعداد انبوه مورد استفاده قرار می‌گیرد. افرادی که بخواهند از یک حساب در یک بانک به حسابی در بانک دیگر پول واریز کنند، می‌توانند از حواله پایا هم استفاده نمایند. این سامانه برای پرداخت اقساط وام، پرداخت مستمری، حقوق، پرداخت سود سهام و سایر پرداخت‌های دوره‌ای کاربرد دارد. مشتریان بانک می‌توانند برای ثبت حواله پایا از طریق سه روش استفاده کنند. انتخاب هر یک از این روش‌ها هم می‌تواند بر سقف انتقال وجه تاثیر داشته باشد.

  • اگر ثبت حواله به صورت حضوری در شعب بانک انجام شود، سقف انتقال ۱۰۰ میلیون تومان خواهد بود.
  • اگر مشتریان از اینترنت بانک استفاده کنند، سقف انتقال حواله پایان نهایتاً ۱۵ میلیون تومان است و هر فرد می‌تواند در طول روز مبلغ ۶۰ میلیون تومان را در چهار مرتبه به حساب فرد دیگری واریز کند.
  • اگر کاربران از موبایل بانک استفاده کنند، نهایتاً در طول روز می‌توانند ۱۵ میلیون تومان را با سامانه پایا و شماره شبا جابجا کنند.

توجه داشته باشید که ساعات انتقال وجه در سامانه پایا در طول روز متفاوت است و این انتقال به صورت آنی صورت نمی‌گیرد. بنابراین دستور پرداخت حواله در هر یک از چرخه‌های انتقال وجه که صورت بگیرد، مبلغ در همان ساعت به حساب مورد نظر انتقال می‌یابد.

سقف انتقال وجه با شماره شبا در بانک مرکزی

در بخش‌های پیش به این سوال پاسخ دادیم که با شماره شبا چقدر پول میشه انتقال داد. اما در این قسمت می‌خواهیم درباره سقف انتقال وجه با شماره شبا در بانک مرکزی صحبت کنیم. در ایران بر اساس دستورات صادر شده از جانب بانک مرکزی، سقف انتقال وجه با شماره شبا و با استفاده از همراه بانک یک میلیارد ریال است. یعنی هر کس می‌تواند در هر تراکنش یک میلیارد ریال یا ۱۰۰ میلیون تومان را به حساب دیگران واریز نماید.

در حال حاضر بعضی از بانک‌های ایرانی سقف انتقال وجه خود را کمتر تعیین کرده اند. بنابراین اگر شما می‌خواهید از همراه بانک استفاده کنید، بهتر است ابتدا از شرایط واریز وجه و سقف انتقال پول با شماره شبا مطلع شوید. دلیل اصلی که بانک مرکزی برای جابجایی پولی یک محدودیت یا سقف انتقال قرار داده، مبارزه با پولشویی و تروریسم مالی است. به همین خاطر محدودیت‌هایی برای جلوگیری از سو استفاده در نظر گرفته شده است.

روش‌های دریافت شماره شبا برای انتقال پول در ساتنا و پایا

حالا که می‌دانید سقف انتقال وجه در دو سامانه پایا و ساتنا چقدر است. ممکن است به این شناسه نیاز داشته باشید و بخواهید با یک روش ساده و سریع شماره شبا را محاسبه کنید. اگر یک کارت بانکی جدید داشته باشید قطعاً شماره شبا روی آن نوشته شده است. در غیر این صورت می‌توانید به مدارک حساب مانند دفترچه حسابتان مراجعه کنید و شماره شبا را از داخل دفترچه بردارید. اگر به این مدارک دسترسی ندارید، می‌توانید به بانک مراجعه کنید و با ارائه کارت ملی برای خودتان شناسه شبا بگیرید. اما اگر این روش‌ها از نظر شما وقت گیر هستند و فرصت کافی هم ندارید، می‌توانید خیلی ساده با تبدیل شماره کارت به شبا و تبدیل شماره حساب به شبا این کار را انجام دهید.

 ما در سایت بانک یار این خدمات را ارائه می‌کنیم و به کاربران بانکی کمک می‌کنیم تا در هر زمان و مکانی که به شماره شبا نیاز داشته باشند، بتوانند با نرم‌افزار آنلاین سایت بانکیار شماره کارت یا حساب بانکی خود را به شناسه شبا تبدیل نمایند. همچنین قابلیت تبدیل شماره کارت به حساب نیز در این وب سایت وجود دارد.

کلام پایانی

این روزها با شماره شبا می‌توان مبالغ بالایی را جابجا کرد. سقف انتقال وجه به این بستگی دارد که شما چه روشی را برای انتقال پول استفاده کنید. اگر سامانه ساتنا را انتخاب کنید، سقف انتقال وجه به صورت آنلاین ۲۰۰ میلیون تومان و اگر حواله پایه را انتخاب کنید، سقف انتقال پول ۱۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

پیمایش به بالا