چگونه از روی شماره کارت شماره شبا را پیدا کنیم؟

چگونه از روی شماره کارت شماره شبا را پیدا کنیم؟

آنچه در این مطلب می خوانید

در سال‌های اخیر بسیاری از بانک‌ها شماره شبا را به همراه شماره کارت بانکی روی کارت‌های جدید می‌نویسند. به همین خاطر خیلی از افراد می‌خواهند بدانند کدام یک از شماره‌های روی کارت بانکی شماره شبا است و چگونه از روی شماره کارت شماره شبا را پیدا کنیم؟

نحوه دریافت شماره شبا از روی شماره کارت

احتمالاً الان که در حال خواندن این مطلب هستید، نمی‌دانید تفاوت شماره کارت با شماره شبا چیست و این سوال برای شما پیش آمده که چگونه از روی شماره کارت شماره شبا را پیدا کنیم. به همین خاطر ما در این قسمت ابتدا تفاوت‌های بین شماره شبا و شماره کارت را بررسی می‌کنیم و در آخر راهکار ساده‌ای را برای دریافت شماره شبا از روی شماره کارت به شما معرفی می‌کنیم.

نحوه دریافت شماره شبا از روی شماره کارت

شماره شبا شماره ای یکتا و منحصر به فرد است که در هر بانک برای هر شماره حساب طراحی شده است. این شماره 26 کاراکتر دارد و ابتدای آن با دو حرف انگلیسی IR شروع می‌شود. شماره شبا در سال‌های اخیر مانند شماره کارت روی کارت بانکی نوشته می‌شود. اما با شماره کارت فرق دارد. این تفاوت از نظر ساختار و تعداد ارقام است.

شماره کارت یک شماره ۱۶ رقمی است که در هر بانک با یک پیش شماره مشترک آغاز می‌شود و ساختار آن با شماره شبا تفاوت دارد. بنابراین اگر به کارت بانکی پیش روی خودتان نگاه کنید، متوجه می‌شوید که تعداد ارقام این دو شماره با یکدیگر تفاوت دارند. اما اگر کارت بانکی شما قدیمی باشد، احتمالاً شماره شبا روی آن وجود ندارد و فقط شماره ۱۶ رقمی کارت بانکی روی آن نوشته شده است، نیازی نیست نگران باشید. زیرا به راحتی می‌توانید شماره شبا همین کارتی که در دستتان است را به صورت آنلاین محاسبه کنید. دریافت آن نیز به صورت زیر است.

 دریافت شماره شبا با شماره کارت در سایت بانک یار

شما عزیزان در هر بانکی که حساب داشته باشید، در سایت بانکیار، خیلی راحت می‌توانید شماره حساب شماره شبا و سایر اطلاعات بانکی خودتان را به دست بیاورید. این سایت دارای یک نرم‌افزار آنلاین است که با تبدیل شماره‌های بانکی به یکدیگر، خدمات مورد نیاز کاربران را به آن ها ارائه می‌دهد. از آنجا که افراد زیادی به شماره شبا نیاز پیدا می‌کنند و اکثر افراد این روزها نقل و انتقال‌های مالی کلان خود را با این شناسه انجام می‌دهند، سایت بانک یار ترتیبی داده تا کاربران بتوانند از دو طریق به شناسه شبا برسند. اولین روش تبدیل شماره حساب به شبا است.

برای انجام این کار کاربران باید شماره حساب بانکی خود را در سایت بانک یار بنویسند. نرم‌افزار آنلاین سایت آن را به شماره شبا تبدیل کند. اما روش دوم که موضوع بحث ما است، تبدیل شماره کارت به شبا بانک‌های گوناگون است. این کار در عرض یک دقیقه و به صورت زیر انجام می‌شود.

  • ثبت نام آنلاین در سایت بانکیار
  • انتخاب بانک مورد نظر
  • وارد کردن شماره کارت بانکی
  • دریافت شماره شبا

مراحلی که مشاهده کردید بسیار ساده هستند. شاید تصور کنید اگر بخواهید خودتان این کار را انجام دهید، دچار مشکل می‌شوید و این پروسه زمان بر و دشوار است. اما نگران نباشید. انجام دادن این روش هم به سادگی مراحلی است که در بالا مشاهده کردید. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که یک شماره موبایل که به نام خودتان است در سایت ما بنویسید و ۱۲۵۰ تومان برای محاسبه شماره شبا بپردازید. این هزینه برای انجام تراکنش‌های بانکی به صورت آنلاین است و از طریق کارت‌های بانکی عضو شتاب انجام می‌شود.

دریافت شماره شبا

مزایای دریافت شماره شبا از روی شماره کارت

با تبدیل کردن شماره کارت به شماره شبا، شما عزیزان می‌توانید بدون مراجعه حضوری به بانک و هدر دادن زمان خود، خیلی سریع و ساده به شماره شبا برسید. همچنین اگر ساعت کاری بانک به اتمام رسیده باشد، می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز نیاز داشته باشید به سایت‌های معتبری چون بانک یار مراجعه کنید و شماره شبا را به دست بیاورید.

 

بیشتر بخوانید : سقف کارت به کارت اینترنتی 

 

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم به سوال پرتکرار کاربران، یعنی چگونه از روی شماره کارت شماره شبا را پیدا کنیم، پاسخ دهیم. اگر کارت‌های بانکی شما جزو کارت‌های جدید باشند، شماره شبا روی آن ها درج شده است. اما اگر از کارت‌های قدیمی استفاده می‌کنید، راه کار دیگری برای مشکل شما وجود دارد. آن هم استفاده از خدمات سایت بانک یار و تبدیل شماره کارت به شماره شبا است. در این مقاله به مراحل تبدیل شماره کارت به شبا اشاره کردیم.

 سوالات

چگونه از روی شماره کارت شماره شبا را پیدا کنیم؟

شما می‌توانید شماره کارت بانکی را از طریق نرم‌افزارهای آنلاین به شماره شبا تبدیل کنید.

شماره کارت با شماره شبا چه فرقی دارد؟

این دو شماره از نظر تعداد ارقام و ساختار با یکدیگر تفاوت دارند. شماره کارت یک شماره ۱۶ رقمی و شماره اشتباه ۲۶ کاراکتر است.

پیمایش به بالا