استعلام شماره شبا از روی شماره حساب

استعلام شماره شبا از روی شماره حساب

آنچه در این مطلب می خوانید

استعلام شماره شبا از روی شماره حساب به درد افرادی می‌خورد که به شماره شبا نیاز دارند و فرصت کافی برای مراجعه به بانک را ندارند. این افراد می‌توانند از طریق روش‌های اینترنتی، خیلی راحت با تبدیل شماره حساب به شبا مشکل خودشان را حل کنند؛ اما تبدیل شماره حساب به شبا چگونه انجام می‌شود.

استعلام و دریافت شماره شبا با شماره حساب

سریع‌ترین و مطمئن‌ترین روشی که می‌توانیم برای دریافت شماره شبا با شماره حساب به شما عزیزان معرفی کنیم، استفاده از خدمات سایت ما است. از آنجا که شماره حساب قابلیت تبدیل شدن به شماره شبا را دارد، اگر دسترسی به شماره شبای خودتان ندارید یا می‌خواهید شماره شبا فرد دیگری را پیدا کنید، خیلی راحت می‌توانید از طریق شماره حساب به آن دسترسی پیدا کنید.

در سایت ما کاربرانی که ثبت نام کرده باشند و پنل کاربری با نام خودشان داشته باشند، می‌توانند وارد صفحه بانک مورد نظرشان شوند و اقدام به تبدیل شماره حساب همان بانک نمایند. نحوه استعلام و دریافت شماره شبا هم به شرح زیر است.

  • انتخاب گزینه تبدیل حساب به شبا در صفحه بانک مورد نظر
  • نوشتن شماره حساب به صورت دقیق و صحیح
  • استعلام شماره شبا با پرداخت ۱۲۵۰ تومان به عنوان هزینه انجام تراکنش

 

دریافت شماره شبا

 

مزایای دریافت شماره شبا با شماره حساب

دریافت شماره شبا از طریق شماره حساب دارای چند مزیت است که در این قسمت به آن ها اشاره می‌کنیم.

  • اگر شما شماره شبای خودتان یا فرد دیگری را لازم دارید، می‌توانید از طریق روش ‌های آنلاین و نرم‌افزارهایی که برای استعلام شماره شبا طراحی شده‌اند، این کار را انجام دهید؛ بنابراین اولین مزیت تبدیل شماره حساب به شماره شبا، صرفه‌جویی در وقت و هزینه ‌های شما است. زیرا لازم نیست زمانتان را برای رفتن به بانک هدر بدهید و برای گرفتن یک شماره شبای ساده، مسیر طولانی را طی کنید.
  • دومین مزیتی که این فرآیند دارد این است که در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کنید. قطعاً اگر بخواهید به عابر بانک یا شعب بانک بروید، باید از خودروی شخصی خودتان استفاده کنید و یا وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نمایید. به این صورت هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، بیشتر از ۱۲۵۰ تومانی می‌شود که در سایت بانک یار پرداخت می‌نمایید.
  • مزیت سوم هم اطمینان از صحیح بودن شماره شبا است. اگر شما شماره حساب را دقیق و صحیح در سایت بانک یار بنویسید، شماره شبا محاسبه شده، دقیق خواهد بود و می‌توانید با خیال آسوده از آن استفاده نمایید.
  • مزیت بعدی که دریافت شماره شبا از طریق شماره حساب دارد این است که شما می‌توانید شماره شبای یک فرد دیگر را حتی بدون اطلاع خودش استعلام بگیرید. پس اگر قصد دارید کسی را غافلگیر کنید و با شماره شبا برای او پولی را واریز کنید. خیلی راحت می‌توانید با تبدیل کردن شماره حساب به شبا این کار را انجام دهید و بدون اطلاعش مبلغی که می‌خواهید را به حساب واریز نمایید.

نکته: از جمله خدمات سایت بانکیار تبدیل شماره کارت به حساب، دریافت شماره شبا و … است. که در کسری از ثانیه و با رعایت امنیت اطلاعات شما انجام می پذیرد.

تفاوت شماره حساب و شماره شبا

درست است که شماره‌ های بانکی برای نقل و انتقال‌های مالی به کار می‌روند. اما بعضی از آن ها کاربرد های دیگری هم دارند.

به عنوان مثال شماره شبا فقط برای واریز و برداشت بین بانک بانکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما شماره حساب برای انتقال پول بین حساب‌های یک بانک واحد کاربرد دارد. این دو شماره از لحاظ تعداد ارقام تشکیل دهنده، ساختار و نحوه شماره گذاری با یکدیگر تفاوت دارند. ساختار تمام شماره شباها در همه بانک ‌های ایرانی یکسان است؛ اما این شماره‌ها هیچ یک شبیه دیگری نیستند. نحوه شماره گذاری حساب ‌های بانکی نیز در هر بانک بر اساس شیوه ‌ها و سیاست‌ های خاصی انجام می‌شود. شماره شبا شناسه بانکی ایرانی است که تاریخ انقضا ندارد و تا زمانی که یک حساب بسته نشده باشد، امکان استفاده از آن وجود دارد.

 

بیشتر بخوانید : انتقال وجه با شماره شبا چقدر طول می‌کشد؟ 

 

کلام آخر

در این مقاله درباره روش استعلام شماره شبا از روی شماره حساب صحبت کردیم. اگر شماره حساب بانکی را در اختیار دارید و می ‌خواهید از طریق آن به شماره شبا برسید، می ‌توانید در سایت ما ثبت نام کنید و طبق مراحلی که در بخش ‌های پیش به آن ها اشاره کردیم، شماره حساب بانکی مورد نظرتان را به شماره شبا تبدیل کنید. این کار در عرض چند ثانیه  برای شما انجام می‌ شود.

سوالات

نحوه استعلام شماره شبا از روی شماره حساب چگونه است؟

با وارد کردن شماره حساب بانکی در سایت بانک یار، می‌ توانید کمتر از یک دقیقه آن را به شماره شبا تبدیل کنید.

 مزایای دریافت شماره شبا از روی شماره حساب چیست؟

صرفه‌جویی در وقت و هزینه ‌ها و امکان دریافت شماره شبا افراد دیگر به صورت اینترنتی، جزو مزایای این روش هستند.

پیمایش به بالا